HORNBACH si-a crescut cifra de afaceri neta cu 8,4% la 4,7 mld. Euro. Criza generata de Covid-19 arunca o umbra asupra viitorului

Articol postat de: Hornbach Romania Data: 2020-04-14

HORNBACH si-a crescut cifra de afaceri neta cu 8,4% la 4,7 mld. Euro. Criza generata de Covid-19 arunca o umbra asupra viitorului

In anul financiar 2019/20, Hornbach si-a crescut cifra de afaceri neta cu 8,4% la 4,7 mld. Euro. Criza generata de Covid-19 arunca o umbra asupra viitorului 

- Trading Statement 2019/20: sunt atinse obiectivele privind cifra de afaceri 
- Magazinele de materiale de constructii si de gradinarit se dezvolta cu 8,1 %
- Comertul cu materiale de constructii creste cu 13,2 %
- Ca urmare a crizei generate de Covid-19, Albrecht Hornbach ia in calcul efecte notabile asupra anului financiar 2020/21 

In anul financiar 2019/20 (1 martie 2019 pana la 29 februarie 2020), grupul Hornbach a crescut substantial. Pe baza datelor preliminare, cifra de afaceri neta a concernului Hornbach Holding AG & Co. KGaA a crescut cu 8,4% ajungand la 4,7 miliarde de Euro. Cel mai mare subgrup operativ al concernului Hornbach Baumarkt AG, care, la data incheierii exercitiului financiar, 29 februarie 2020, administra la nivel european 160 (anul precedent: 158) de magazine de materiale de constructii si de gradinarit precum si magazine online in noua tari, si- a majorat cifra de afaceri cu 8,1%, ajungand la 4,4 miliarde de Euro. Fara a lua in considerare magazinele inaugurate sau cele inchise si ajustarile de curs valutar, cifra de afaceri a magazinelor de materiale de constructii si gradinarit (DIY) a crescut cu 7,7% la nivelul concernului. Subgrupul Hornbach Baustoff Union GmbH al concernului a inregistrat un plus la cifra de afaceri de 13,2%, ajungand la 299 milioane de euro.

In anul de raportare 2019/20 si pana in momentul de fata, criza generata de Covid-19 inca nu a afectat evolutia afacerilor grupului Hornbach. Albrecht Hornbach, presedintele consiliului de administratie al Hornbach Management AG, ia insa in calcul efecte notabile asupra evolutiei afacerilor in 2020/21. 

Ca urmare a gradului ridicat de nesiguranta privind evolutia viitoare, in momentul de fata nu se pot face afirmatii concrete. Insa, din fericire, datorita puterii sale financiare si a rezervelor de lichiditati, consider ca grupul Hornbach este foarte bine pregatit sa faca fata si unor faze mai dificile“, a declarat Albrecht Hornbach.

Prognoza veniturilor pentru anul financiar 2019/20, concretizata 

Potrivit Hornbach, veniturile din anul financiar 2019/20 se pare ca au evoluat mai bine decat asteptarile. Conform primelor cifre preliminare, inca nevalidate, este de asteptat ca rezultatul operational, ajustat la efecte de rezultat neoperative (EBIT ajustat), al concernului Hornbach Holding AG & Co. KGaA sa se situeze usor peste marja de prognoza nominalizata (anul precedent: 134,9 milioane de Euro). Dupa noua luni se prognoza in continuare o crestere de doua cifre, mica pana la medie. Conform datelor preliminare, se estimeaza ca in subgrupul Hornbach Baumarkt AG, EBIT-ul ajustat (anul precedent: 81,9 mil. Euro) a crescut mai mult decat dublu, dupa ce in prealabil se anticipase o crestere din domeniul procentual de doua cifre, medie pana la mare. 

Pe acelasi subiect:

Coronavirus: Hornbach informeaza cu privire la masuri in vederea protejarii clientilor si angajatilor in magazine

Motivul cresterii il reprezinta, in esenta, majorarile cifrei de afaceri in conditiile unor suprafete de vanzare comparabile si o eficienta a costurilor substantial imbunatatita in trimestrul al patrulea (1 decembrie 2019 pana in 29 februarie 2020). Prognoza actualizata a rezultatelor pentru 2019/20 sta sub rezerva faptului ca in evolutia viitoare a crizei generate de Covid-19 nu vor exista evenimente ulterioare datei bilantului si care ar trebui sa fie luate in considerare retroactiv la incheierea exercitiului financiar. 

Magazinele de materiale de constructii si de gradinarit din Germania - plus 6,5% pe o suprafata de vanzare comparabila 

Cifra de afaceri neta pe segmentul DIY, inclusiv comertul online a crescut in regiunea Germaniei in anul financiar 2019/20 cu 6,0%, ajungand la 2.245 mil. Euro. Pe o suprafata de vanzare comparabila, aceasta insemnand fara sa fie luate in considerare deschiderea unor noi magazine sau inchiderea altora in ultimele douasprezece luni, a rezultat o crestere de 6,5% (an precedent: 2,2%). Astfel, Hornbach a avut rezultate substantial mai bune decat bransa magazinelor de materiale de constructii din Germania (anul calendaristic 2019: plus 3,8%). In Germania, la data incheierii exercitiului financiar, Hornbach administreaza 96 (anul precedent: 97) de magazine in comertul DIY clasic. Desi Hornbach nu a deschis magazine noi in Germania, cota de piata a crescut pana la 11,3% (anul precedent: 11,1%). 

Activitatile internationale cresc cu peste 10%  

In cele opt tari din afara Germaniei (regiunea reprezentata de restul Europei), inclusiv magazinele de materiale de constructii si gradinarit nou deschise in cea de-a doua jumatate a anului in Kristianstad (Suedia), Prešov (Slovacia) si Duiven (tarile de Jos), precum si in comertul online, subgrupul Hornbach Baumarkt AG a inregistrat o crestere a cifrei de afaceri de 10,4% ajungand la 2.183 mil. Euro. Contributia din strainatate la cifra de afaceri a concernului a crescut de la 48,3% la 49,3%. Fara a lua in considerare magazinele inaugurate si cele inchise si ajustarile de curs valutar, in anul financiar 2019/20 Hornbach si-a majorat cifra de afaceri in restul Europei cu 8,9% (in anul precedent: 6,5%). Incluzand efectele de curs valutar si in conditiile unor suprafete de vanzare comparabile, cifra de afaceri a crescut cu 9,2% (an precedent: 5,6%).

Dezvoltarea cifrei de afaceri a magazinelor de materiale de constructii si gradinarit Hornbach*, in conditiile unor suprafete de vanzare comparabile (in %) 

cifra-de-afaceri-a-magazinelor-de-materiale-de-constructii-si-gradinarit-Hornbach-min

* fara efectele cursului valutar

Subgrupul Hornbach Baustoff Union GmbH a concernului a inregistrat in anul financiar 2019/20 o crestere a cifrei de afaceri cu 13,2% ajungand la 299 mil. Euro. Prin preluarea unor competitori, numarul de filiale s-a majorat comparativ cu anul precedent, de la 30 la 34 de locatii. 

Inchideri de magazine din cauza crizei de generate de Covid-19

Albrecht Hornbach considera „amar“ faptul ca succesul anului financiar incheiat se estompeaza din cauza vestilor, care se modifica de la ora la ora, legate de criza generata de Covid-19. Din cauza pandemiei, Hornbach a inchis temporar magazinele stationare din mai multe tari, ca urmare a dispozitiilor autoritatilor.

Trebuie sa luam in calcul faptul ca se vor produce pierderi in cifra de afaceri ca urmare a inchiderilor. Insa acestea vor fi diminuate partial datorita faptului ca, multumita magazinelor noastre online, putem realiza totusi in continuare unele vanzari, in ciuda inchiderii magazinelor fizice. Ca urmare a gradului ridicat de nesiguranta asupra evolutiei viitoare, in momentul de fata nu se pot face afirmatii concrete. Insa, din fericire, datorita puterii sale financiare si a rezervelor de lichiditati, consider ca grupul Hornbach este foarte bine pregatit sa faca fata si unor faze mai dificile“, a comentat Albrecht Hornbach despre situatia actuala. 

indicatori-cifra-de-afaceri-hornbach-min

1) Numar de persoane in ziua tinta 28 (29) februarie, inclusiv raporturile de angajare pasive

In cazul informatiilor procentuale si al numerelor pot interveni diferente din rotunjiri. Informatiile procentuale sunt calculate pe baza de mii euro. 

Despre grupul Hornbach 

Fondata in anul 1877, Hornbach este singura companie din domeniul constructiilor si gradinaritului care se poate mandri cu o istorie de 6 generatii. In acest moment, concernul detine 160 de magazine mixte de materiale de constructii si gradinarit si magazine online, in 9 tari din Europa (Germania, Austria, Olanda, Cehia, Luxemburg, Elvetia, Suedia, Slovacia si Romania), dintre care 6 in Romania (Bucuresti Berceni, Bucuresti Militari, Bucuresti Balotesti, Brasov, Timisoara si Sibiu). 

Conceptul comercial si gama de produse sunt orientate in intregime catre sprijinirea proiectelor clientilor. Hornbach le garanteaza acestora preturi mereu mici, fiind lider de piata pe acest segment, iar consilierea oferita de specialistii companiei direct la raft si serviciile puse la dispozitie in fiecare magazin sunt foarte apreciate.

Prin pionierat, cum ar fi deschiderea primului magazin mixt de materiale de constructii si produse de gradinarit (1968), a primului megastore (1980) si a primului magazin de materiale de constructii cu conceptul drive-in (2003), Hornbach isi dovedeste in permanenta forta inovatoare. De decenii, Hornbach este considerat un angajator de top, in acest moment avand aproximativ 21.000 de angajati care contribuie la succesul companiei.

Vizionari 170

Alte stiri ale companiei Hornbach Romania

Amenajarea locuintei capata noi si noi valente, nemaifiind vorba doar despre amplasarea unor piese de mobilier si a unor decoratiuni intr-un spatiu, ci despre starea pe care o aduce fiecarui membru din familie.
Magazinele de materiale de constructii si gradinarit Hornbach raman deschise in Romania, dar adopta masuri speciale cu privire la igiena si fac tot posibilul pentru a evita aglomeratia, in contextul pandemiei de Coronavirus.
Aplicatia ofera o selectie variata de articole ce pot fi comandate online, dar si rezervate pentru ridicare din magazin. Totodata, aplicatia poate oferi diverse instructiuni, sfaturi sau videoclipuri despre proiecte, cu rol de suport si inspiratie pentru proiectele clientilor.
Luna ianuarie 2019 incepe cu recomandarile consultantilor HORNBACH - unul dintre principalii retaileri locali de materiale de constructii si gradinarit - despre amenajarea interioara a unei incaperi, respectiv montarea parchetului, gresiei, faiantei, materialelor de izolare pentru pereti si a obiectelor sanitare. Totodata, HORNBACH aduce in atentia clientilor sai deliciile culinare pentru caini de la Mr. Beef, un producator de hrana german, la un raport calitate/pret excelent.
Cu ocazia Centenarului Marii Uniri din 1918, HORNBACH organizeaza, in fiecare magazin, actiuni dedicate acestui eveniment. In cadrul acestor manifestari, reprezentanti ai Asociatiei „6 Dorobanti“, echipati in uniforme si costume, vor amenaja un bivuac istorico-militar, care sa recreeze epoca Razboiului cel Mare. 
HORNBACH Romania deruleaza o campanie de responsabilitate sociala, prin care si-a propus sa sprijine victimele inundatiilor care au afectat Romania luna trecuta.
HORNBACH pune la dispozitia clientilor cele mai noi modele de usi, ce asigura securitatea si confortul locatarilor, precum si un design inovator si atractiv.
HORNBACH pune la dispozitia clientilor sai in luna Iunie o gama completa de articole destinate irigarii rasadurilor, tufelor si gardurilor vii sau a jardinierelor si ghivecelor
Ca in fiecare an, cu ocazia Zilei Internationale a Copiilor, HORNBACH organizeaza ateliere special concepute pentru a stimula creativitatea si pofta de joaca a celor mici.
HORNBACH ofera clientilor un sortiment de mobilier de baie foarte variat, atat din punct de vedere al pretului, cat si din punct de vedere al modelelor si al culorilor.

Alte stiri din “ACTUALITATE”

Xella Romania, producator de sisteme eficiente energetic pentru constructii, a lansat platforma digitala “Planeta YTONG”, un spatiu virtual unde comunitatea de profesionisti se intalneste cu consumatorul, se informeaza corect si colaboreaza eficient, pentru a dezvolta impreuna constructii durabile, sanatoase si performante energetic.
Master Engineering produce in sediul sau din Bucuresti sub brandul Solutii Pompare Fluide, grupuri de pompare a apei. Pe langa solutiile oferite cu produse pentru aplicatii industriale, irigatii, apa uzata, stingere incendiu sau pentru cele rezidentiale, Master Engineering ofera consultanta tehnica necesara identificarii celor mai bune solutii pentru proiectele sau aplicatiile clientului
Xella Romania, producator de sisteme eficiente energetic pentru constructii, a creat un fond de solidaritate dedicat sustinerii comunitatilor locale in lupta impotriva COVID-19, in care a fost directionata in prima etapa suma de 150.000 lei pentru actiuni de sprijin imediat
Potrivit companiei, contextul pandemiei cu noul coronavirus COVID-19 nu a afectat inca semnificativ sectorul de constructii, chiar daca importurile se deruleaza cu usoare intarzieri, pe santierele din tara activitatea continua si apar comenzi pentru proiecte noi.