Hornbach: Cosul mediu in magazinul online, dublu comparativ cu cel din locatiile fizice

Articol postat de: Hornbach Romania Data: 2020-07-28

Hornbach: Cosul mediu in magazinul online, dublu comparativ cu cel din locatiile fizice

• Piata de e-commerce pe segmentul DIY va creste cu doua puncte procentuale de la an la an
• 97% din produsele disponibile in magazinele fizice Hornbach pot fi achizitionate si online

Potrivit Hornbach, unul dintre principalii retaileri locali de materiale de constructii si gradinarit, valoarea medie a cosului de cumparaturi in magazinul online este de doua ori mai mare comparativ cu cea din offline. De asemenea, in valoare absoluta, achizitia medie realizata de romani in shopul online este de cateva sute de lei. 

"Diferenta principala dintre cosul mediu din magazinul online versus cel din magazinele stationare este data de faptul ca, in online, clientii stiu exact ceea ce au de cumparat, in timp ce in locatiile fizice acestia aleg nu doar produsele pe care le au pe lista”, a declarat Mugurel – Horia Rusu, Director General Hornbach Romania

Profilul clientului din magazinul online

Potrivit afirmatiilor sale, clientul Hornbach din mediul online nu difera foarte mult de cel din magazinele fizice. Astfel, cea mai mare pondere o au barbatii, in proportie de peste 70%. In ceea ce priveste varsta medie, majoritatea se incadreaza in categoria 29 – 49 de ani. Cu toate acestea, magazinul virtual are si clienti de peste 65 de ani, fapt care arata ca si generatiile mai avansate sunt tot mai inclinate catre tehnologie. 

In ceea ce priveste evolutia magazinului online al Hornbach in cei peste doi ani de la lansare, reprezentantul companiei sustine ca a observat o deschidere tot mai mare a clientilor pentru achizitiile online.

magazin-online_Hornbach-min

"Romanii isi doresc sa comande online produsele de care au nevoie si acest lucru este unul imbucurator. Tocmai din acest motiv ne largim constant sortimentul si speram ca in maxim doi ani sa putem livra prin comanda online toate produsele disponibile in magazinele fizice. In acest moment cautam o solutie logistica pentru produsele voluminoase sau cu lungimi foarte mari”, a mai spus Mugurel – Horia Rusu. 

In comparatie cu magazinele online disponibile in alte tari, reprezentantul Hornbach Romania nu observa diferente notabile intre obiceiurile de consum ale clientilor. Cu toate acestea, in Romania comertul online pe segmentul DIY este inca la inceput, existand o diferenta fata de tari precum Germania. 

Citeste si:

HORNBACH lanseaza patru noi stiluri de amenajare a locuintei

"Piata de comert online pe categoria de materiale de constructii si gradinarit este intr-o crestere continua pe plan local, iar acest lucru se poate vedea mai ales din faptul ca toti jucatorii din acest segment investesc masiv in dezvoltarea acestui canal. Astfel, pe viitor, vedem o crestere de cel putin doua cifre procentuale de la an la an”, a subliniat Directorul General al Hornbach Romania. 

Care sunt cele mai achizitionate produse in magazinul online

Cand vine vorba de cele mai achizitionate produse din magazinul online, in aceasta primavara categoria care a condus detasat a fost cea de Gradina – produse pentru amenajarea gradinii, a terasei si a balconului, dar si din zona de ZOO dedicata animalelor de companie. 

"Pandemia generata de COVID-19 a determinat multi romani sa petreaca timp in casa, asa ca au ales sa investeasca in zonele de relaxare, realizand amenajari de mica sau mare anvergura”, a concluzionat dl. Rusu.

Mediul online nu este insa un canal la fel uzual pentru clienti interesati de produse de design, cum ar fi tapetul, covoarele, perdelele. In cazul acestora, cumparatorul isi doreste sa vada culoarea reala, sa simta textura si sa analizeze in detaliu aspectul produsului, asa ca opteaza pentru achizitia din magazinele fizice.

hornbach-cosul-mediu-in-magazinul-online-dublu

97% din produsele din magazinele stationare Hornbach sunt disponibile si in mediul online

In acest moment, in magazinul online al Hornbach Romania sunt disponibile peste 60.000 de articole diferite, iar lunar sunt listate cateva mii de noi repere. Din produsele existente in magazinele stationare, peste 97% sunt deja si in cel online, in timp ce cca. 10.000 de articole se regasesc exclusiv in mediul online. Acestea sunt produse livrate direct de la furnizorii Hornbach, categorie ce va avea treptat o crestere tot mai mare, deoarece compania este in permanenta cautare de noi parteneri in acest sistem. 

Reprezentantul companiei a subliniat, de asemenea, ca pentru majoritatea achizitiilor online, clientii aleg serviciul de livrare la domiciliu. Termenele de livrare sunt intre 1 si 5 zile, expedierea acoperind intreg teritoriul Romaniei pentru peste 80% dintre produse. De asemenea, Hornbach ofera clientilor din mediul online si serviciul de Rezervare & Ridicare, acestia avand posibilitatea de a rezerva produsele online si de a le ridica din magazinele Hornbach in termen de cel putin 4 ore de la emiterea comenzii. 

Despre grupul Hornbach 
 
Fondata in anul 1877, Hornbach este singura companie din domeniul constructiilor si gradinaritului care se poate mandri cu o istorie de 6 generatii. In acest moment, concernul detine 160 de magazine mixte de materiale de constructii si gradinarit si magazine online, in 9 tari din Europa (Germania, Austria, Olanda, Cehia, Luxemburg, Elvetia, Suedia, Slovacia si Romania), dintre care 6 in Romania (Bucuresti Berceni, Bucuresti Militari, Bucuresti Balotesti, Brasov, Timisoara si Sibiu). 
 
Conceptul comercial si gama de produse sunt orientate in intregime catre sprijinirea proiectelor clientilor. Hornbach le garanteaza acestora preturi mereu mici, fiind lider de piata pe acest segment, iar consilierea oferita de specialistii companiei direct la raft si serviciile puse la dispozitie in fiecare magazin sunt foarte apreciate.
 
Prin pionierat, cum ar fi deschiderea primului magazin mixt de materiale de constructii si produse de gradinarit (1968), a primului megastore (1980) si a primului magazin de materiale de constructii cu conceptul drive-in (2003), Hornbach isi dovedeste in permanenta forta inovatoare. De decenii, Hornbach este considerat un angajator de top, in acest moment avand aproximativ 21.000 de angajati care contribuie la succesul companiei.



Vizionari 250

Alte stiri ale companiei Hornbach Romania

Perdelele si draperiile cu modele simple, naturale, in nuante deschise din palete de culori luminoase, care sa asigure o atmosfera intima, sunt cel mai des alese de catre romani pentru decorarea locuintelor.
Vopselele simple, in combinatie cu cele decorative, tapetul sau placarile speciale din pluta si lemn sunt unele dintre cele mai folosite metode de amenajare a locuintei de catre romani, potrivit Hornbach unul dintre principalii retaileri locali de materiale de constructii si gradinarit.
Amenajarea locuintei capata noi si noi valente, nemaifiind vorba doar despre amplasarea unor piese de mobilier si a unor decoratiuni intr-un spatiu, ci despre starea pe care o aduce fiecarui membru din familie.
Inchideri de magazine din cauza crizei de generate de Covid-19. Albrecht Hornbach considera „amar“ faptul ca succesul anului financiar incheiat se estompeaza din cauza vestilor, care se modifica de la ora la ora, legate de criza generata de Covid-19.
Magazinele de materiale de constructii si gradinarit Hornbach raman deschise in Romania, dar adopta masuri speciale cu privire la igiena si fac tot posibilul pentru a evita aglomeratia, in contextul pandemiei de Coronavirus.
Aplicatia ofera o selectie variata de articole ce pot fi comandate online, dar si rezervate pentru ridicare din magazin. Totodata, aplicatia poate oferi diverse instructiuni, sfaturi sau videoclipuri despre proiecte, cu rol de suport si inspiratie pentru proiectele clientilor.
Luna ianuarie 2019 incepe cu recomandarile consultantilor HORNBACH - unul dintre principalii retaileri locali de materiale de constructii si gradinarit - despre amenajarea interioara a unei incaperi, respectiv montarea parchetului, gresiei, faiantei, materialelor de izolare pentru pereti si a obiectelor sanitare. Totodata, HORNBACH aduce in atentia clientilor sai deliciile culinare pentru caini de la Mr. Beef, un producator de hrana german, la un raport calitate/pret excelent.
Cu ocazia Centenarului Marii Uniri din 1918, HORNBACH organizeaza, in fiecare magazin, actiuni dedicate acestui eveniment. In cadrul acestor manifestari, reprezentanti ai Asociatiei „6 Dorobanti“, echipati in uniforme si costume, vor amenaja un bivuac istorico-militar, care sa recreeze epoca Razboiului cel Mare. 
HORNBACH Romania deruleaza o campanie de responsabilitate sociala, prin care si-a propus sa sprijine victimele inundatiilor care au afectat Romania luna trecuta.
HORNBACH pune la dispozitia clientilor cele mai noi modele de usi, ce asigura securitatea si confortul locatarilor, precum si un design inovator si atractiv.

Alte stiri din “ACTUALITATE”

Compania va functiona ca membru al grupului Futureal si este condusa de Rudolf Nemes. HelloParks vizeaza sa devina unul dintre liderii  acestui segment de piata, dinamic si in crestere, mai intai in Ungaria, apoi pe toate pietele Europei Centrale si de Est.
Xella Romania, producator de sisteme eficiente energetic pentru constructii, a lansat platforma digitala “Planeta YTONG”, un spatiu virtual unde comunitatea de profesionisti se intalneste cu consumatorul, se informeaza corect si colaboreaza eficient, pentru a dezvolta impreuna constructii durabile, sanatoase si performante energetic.
Master Engineering produce in sediul sau din Bucuresti sub brandul Solutii Pompare Fluide, grupuri de pompare a apei. Pe langa solutiile oferite cu produse pentru aplicatii industriale, irigatii, apa uzata, stingere incendiu sau pentru cele rezidentiale, Master Engineering ofera consultanta tehnica necesara identificarii celor mai bune solutii pentru proiectele sau aplicatiile clientului
Xella Romania, producator de sisteme eficiente energetic pentru constructii, a creat un fond de solidaritate dedicat sustinerii comunitatilor locale in lupta impotriva COVID-19, in care a fost directionata in prima etapa suma de 150.000 lei pentru actiuni de sprijin imediat