Hornbach - Cererea in magazinele de materiale de constructii este in continuare foarte mare

Articol postat de: Hornbach Romania Data: 2021-01-21

Hornbach - Cererea in magazinele de materiale de constructii este in continuare foarte mare

• Grupul Hornbach isi mentine trendul crescator in primele noua luni ale anului 2020/21: cifra de afaceri a crescut cu 20,2%, la 4,5 mld. euro, in primele noua luni 

• EBIT ajustat - majorat cu 67,2%, la 401,5 mil. euro / Prognoza anuala a fost confirmata, in ciuda riscurilor cauzate de pandemie

Si in perioada celui de-al doilea val de infectii cu coronavirus oamenii cheltuiesc sume semnificativ mai mari pentru a-si infrumuseta casele sau pentru proiectele de renovare. Trendul constant de la izbucnirea pandemiei se reflecta clar in cifrele de afaceri actuale ale Grupului Hornbach (concernul Hornbach Holding AG & Co. KGaA): astfel, in cel de-al III-lea trimestru al anului fiscal 2020/21 (de la 1 septembrie pana la 30 noiembrie 2020), cifra de afaceri a crescut cu 20,3%, atingand nivelul de 1.371 mil. euro.

Nici inchiderea pentru publicul larg a magazinelor din Austria si Republica Ceha, in octombrie si noiembrie 2020, nu a avut un impact negativ semnificativ asupra cifrele trimestriale ale grupului. Reducerea vanzarilor in regiunile afectate a fost compensata de cresterea continua din celelalte regiuni, precum si prin recuperarea vanzarilor dupa ridicarea restrictiilor. 

In primele noua luni ale exercitiului financiar in curs, cifra de afaceri a Grupului Hornbach s-a majorat cu 20,2%, atingand 4.503,1 mil. euro (anul precedent 3.745,3 mil. euro). Ca rezultat al rapoartelor de cost imbunatatite, veniturile Grupului pentru primele noua luni ale anului 2020/21 au aratat o crestere puternic disproportionata in comparatie cu cresterea cifrei de afaceri. Previziunile Grupului Hornbach de la inceputul lunii noiembrie 2020 in privinta cifrei de afaceri si a venitului pentru intreg anul 2020/21 au fost confirmate, cu toate ca masurile restrictive dure din Germania, Olanda, Austria si Slovacia au sporit semnificativ riscurile privind evolutia afacerii Grupului in ultimul trimestru (de la 1 decembrie 2020 pana la 28 februarie 2021).

Citeste si:

HORNBACH si-a crescut cifra de afaceri neta cu 8,4% la 4,7 mld. Euro. Criza generata de Covid-19 arunca o umbra asupra viitorului

In cel mai mare subgrup operativ - Hornbach Baumarkt AG (comert cu amanuntul DIY), care la data de 30 noiembrie 2020 opera in total 161 de magazine mixte de materiale de constructii si gradinarit, precum si magazine online in noua tari europene, cifra de afaceri neta a crescut in primele noua luni cu 20,7%, ajungand la 4.224,2 mil. euro (anul precedent 3.449,3 mil. euro). Magazinele mixte de materiale de constructii si gradinarit au inregistrat pe o suprafata de vanzare comparabila si ajustata in functie de cursul valutar o crestere a cifrei de afaceri de 19,5% (anul precedent plus 7,1%).

Cifrele de afaceri nete ale magazinelor de materiale de constructii Hornbach si ale magazinului online din Germania au crescut in primele noua luni din 2020/21 cu 24,5%, ajungand la 2.219,4 mil. euro (anul precedent - 1.782,1 mil. euro). Pe o suprafata de vanzare comparabila, cifra de afaceri in Germania a crescut cu 24,6% (anul precedent 6,2%). in celelalte opt tari europene, cifra de afaceri neta a crescut cu 16,7%, ajungand la 2.004,8 mil. euro (anul precedent 1.717,2 mil. euro). Ponderea externa a vanzarilor a subgrupului Hornbach Baumarkt AG s-a situat astfel la 47,5% (anul precedent 49,1%). Cifra de afaceri din restul Europei a crescut cu 14,3% (anul precedent 8,1%) pe o suprafata de vanzare comparabila si fara a se lua in considerare influenta de curs valutar. Pandemia de coronavirus a contribuit la cresterea afacerii online, care in primele noua luni s-a majorat cu aproximativ doua treimi la nivel de concern.

In anul curent, in comparatie cu jucatorii din DIY, Hornbach a generat o crestere peste medie. In timpul crizei provocate de coronavirus, a fost mai important ca niciodata sa putem asigura clientilor nostri produsele de care au avut nevoie, chiar si in perioadele de restrictii, datorita stransei legaturi dintre afacerea stationara si cea online. Datoram acest lucru angajatilor nostri, care au demonstrat implicare si s-au ocupat in mod impresionant de nevoile clientilor chiar si in circumstantele dificile cauzate de pandemie“, a declarat Erich Harsch, presedintele Consiliului de Administratie Hornbach Baumarkt AG.

Cresterea disproportionata a profitului operational

Evolutia dinamica a cifrei de afaceri din exercitiul financiar 2020/21 in combinatie cu rapoartele de cost imbunatatite au condus la o crestere substantiala a EBIT-ului ajustat al Grupului Hornbach. Rezultatul operational (EBIT) ajustat cu efectele rezultatelor nonoperative a crescut cu 59,9%, ajungand la 66,9 mil. euro (anul precedent 41,8 mil. euro) in al treilea trimestru 2020/21, precum si cu 67,2%, ajungand la 401,5 mil. euro (anul precedent 240,2 mil. euro) in primele noua luni ale exercitiului financiar 2020/21. Rezultatul per actiune se afla dupa noua luni, comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent, la 13,72 euro (anul precedent 8,02 euro).

La nivel de subgrup al Hornbach Baumarkt AG, EBIT-ul ajustat a crescut, in primele noua luni din 2020/21, cu 79,2%, ajungand la 359,8 mil. euro (anul precedent 200,9 mil. euro). Rezultatul per actiune de magazine de materiale de constructii a fost de 7,50 euro (anul precedent 3,72 euro). Subgrupul Hornbach Immobilien AG a contribuit cu un EBIT ajustat la rezultatul concernului cu 43,7 mil. euro (anul precedent 43,1 mil. euro).

Subgrupul Hornbach Baustoff Union GmbH (HBU), care in momentul actual opereaza 34 de magazine de materiale de constructii in sud-vestul Germaniei, precum si in doua locatii apropiate de granita in Franta (Lorena), a inregistrat, de asemenea, o crestere satisfacatoare. Aici, cifrele de afaceri au crescut in primele noua luni cu 13,5%, ajungand la 277,8 mil. euro (anul precedent 244,8 mil. euro). HBU a obtinut un EBIT ajustat in valoare de 10,0 mil. euro (anul precedent 5,5 mil. euro).

Carantina a intensificat nevoia clientilor de a-si infrumuseta casa

Ne putem considera foarte norocosi cu evolutia afacerii pana in prezent. Acest lucru reflecta, in primul rand, comportamentul semnificativ schimbat al clientilor de la debutul pandemiei. O viata atractiva si sigura intre proprii pereti a devenit obiectivul cheie. Exista o mare nevoie zilnica de produse DIY si de consiliere - nu doar pentru ca un robinet picura sau un aparat electric s-a stricat si trebuie reparat, ci si pentru ca bricolajul ofera o ocupatie semnificativa in situatii de criza si cu putine alternative disponibile“, a declarat Albrecht Hornbach, presedintele Consiliului de Administratie Hornbach Management AG

Masurile restrictive dure impuse in Germania si alte tari in luna decembrie au demonstrate, inca o data, in mod clar, nevoia oamenilor de activitatea de tip DIY. Potrivit lui Albrecht Hornbach, anuntul inchiderii magazinelor de materiale de constructii pentru publicul larg a declansat valuri de achizitii in ultimul moment. 

Cu toate acestea, ne asteptam la o acumulare de stocuri in gospodarii. Ar trebui sa se ia in considerare posibilitatea de a permite magazinelor de materiale de constructii si gradinarit relevante pentru sistem sa isi indeplineasca din nou, in viitorul apropiat, prestarea de serviciu public, respectand in acelasi timp masurile de siguranta“, a spus Albrecht Hornbach.

Consiliul de Administratie confirma prognoza pentru anul financiar 2020/21 in ciuda riscurilor crescute legate de coronavirus

In comunicarea sa trimestriala Grupul Hornbach si-a mentinut prognoza anuala  privind evolutia din ultimul trimestru al anului 2020/21 (de la 1 decembrie pana la 28 februarie 2021), in ciuda riscurilor crescute legate de coronavirus, pe baza masurilor cunoscute pana in data de 21 decembrie 2020.

Restrictiile la nivel national privind vanzarile in Germania (de la 16 decembrie 2020 pana la 10 ianuarie 2021), in Olanda (de la 15 decembrie 2020 pana la 19 ianuarie 2021), in Austria (de la 26 decembrie 2020 pana la cel mai devreme 17 ianuarie 2021) si in Slovacia (de la 19 decembrie 2020 pana la 10 ianuarie 2021) afecteaza un total de 129 de magazine. Cu toate acestea, in multe locatii, vanzarile catre clienti comerciali sau mesteri sunt inca posibile, la fel ca si serviciul de rezervare si ridicare, respectiv livrarea marfii rezervate. In plus, in Germania si Slovacia este permisa vanzarea pomilor de Craciun.

Germania, Austria si Olanda au inregistrat o evolutie exceptionala a cifrei de afaceri in decembrie 2020 pana la inceputul masurilor restrictive dure si, recent, au facut fata unui volum mare de vanzari. Alte tari au raportat, de asemenea, o cerere semnificativ mai mare din partea clientilor in cursul lunii decembrie, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. Pe baza conditiilor cadru cunoscute in prezent in tarile in care isi desfasoara activitatea, Hornbach nu se asteapta la nicio involutie a cifrei de afaceri, in ciuda restrictiilor privind vanzarea. 

In cele din urma, intrebarea interesanta este: cand ni se va permite sa redeschidem magazinele, acum inchise clientilor persoane fizice, in anul ce urmeaza. Experienta de pana acum arata ca o buna parte din pierderile cifrei de afaceri cauzate de inchiderea magazinelor pot fi compensate datorita volumelor considerabile de achizitii ale clientilor, cresterii puternice in alte regiuni, precum si a activitatii online“, a mai spus Albrecht Hornbach.

Consiliul de Administratie considera ca impactul negativ al masurilor restrictive cunoscute pana in prezent asupra evolutiei cifrei de afaceri si veniturilor Grupului Hornbach va ramane in mare masura in marja de prognoza existenta. Prin urmare, este inca de asteptat ca cifra de afaceri a concernului (anul precedent 4,7 mld. euro) sa inregistreze o crestere pe un palier situat intre plus 13% si plus 17%. In functie de amploarea potentialelor efecte legate de coronavirus, Consiliul de Administratie se asteapta ca EBIT-ul ajustat sa fie cuprins intre 290 mil. euro si 360 mil. euro (anul precedent 227 mil. euro).

Prognoza este confirmata sub premisa ca nu vor exista extinderi semnificative, intensificari ale restrictiilor de vanzare, peste cele deja anuntate sau orice alte  blocaje suplimentare care sa afecteze magazinele de materiale de constructii si de gradinarit din alte tari in perioada ramasa din 2020/21.

Indicatorii Grupului Hornbach pentru trimestrul 3 si primele noua luni - trecere in revista

indicatorii-Grupului-Hornbach-pentru-trimestrul-3-2020

indicatori-ai-concernului-Hornbach-Holding-AG-&-Co-KGaA

In cazul informatiilor procentuale si al numerelor pot interveni diferente din rotunjiri. Informatiile procentuale sunt calculate pe baza de mii euro.

1) fara efecte ale cursului valutar 2) conform IFRS inclusiv dividendele altor asociati

Despre grupul Hornbach
 
Fondata in anul 1877, Hornbach este singura companie din domeniul constructiilor si gradinaritului care se poate mandri cu o istorie de 6 generatii. In acest moment, concernul detine 161 de magazine mixte de materiale de constructii si gradinarit si magazine online, in 9 tari din Europa (Germania, Austria, Olanda, Cehia, Luxemburg, Elvetia, Suedia, Slovacia si Romania), dintre care 7 in Romania (Bucuresti Berceni, Bucuresti Militari, Bucuresti Balotesti, Brasov, Timisoara, Sibiu si Oradea). 
 
Conceptul comercial si gama de produse sunt orientate in intregime catre sprijinirea proiectelor clientilor. Hornbach le garanteaza acestora preturi mereu mici, fiind lider de piata pe acest segment, iar consilierea oferita de specialistii companiei direct la raft si serviciile puse la dispozitie in fiecare magazin sunt foarte apreciate.
 
Prin pionierat, cum ar fi deschiderea primului magazin mixt de materiale de constructii si produse de gradinarit (1968), a primului megastore (1980) si a primului magazin de materiale de constructii cu conceptul drive-in (2003), Hornbach isi dovedeste in permanenta forta inovatoare. De decenii, Hornbach este considerat un angajator de top, in acest moment avand aproximativ 22.000 de angajati care contribuie la succesul companiei.

Tags: hornbach, materiale de constructii, gradina, Erich Harsch, magazine, coronavirus, pandemie, renovare, Albrecht Hornbach, carantina, cifra de afaceri


Vizionari 386

Alte stiri ale companiei Hornbach Romania

HORNBACH anunta deschiderea Targului de Craciun in cele sapte magazine pe care le detine in Romania. Acesta va aduce, cu ocazia editiei 2020, peste 1.000 de produse diferite special dedicate sarbatorilor de iarna.
Perdelele si draperiile cu modele simple, naturale, in nuante deschise din palete de culori luminoase, care sa asigure o atmosfera intima, sunt cel mai des alese de catre romani pentru decorarea locuintelor.
Potrivit Hornbach, valoarea medie a cosului de cumparaturi in magazinul online este de doua ori mai mare comparativ cu cea din offline iar in valoare absoluta, achizitia medie realizata de romani in shopul online este de cateva sute de lei.
Vopselele simple, in combinatie cu cele decorative, tapetul sau placarile speciale din pluta si lemn sunt unele dintre cele mai folosite metode de amenajare a locuintei de catre romani, potrivit Hornbach unul dintre principalii retaileri locali de materiale de constructii si gradinarit.
Amenajarea locuintei capata noi si noi valente, nemaifiind vorba doar despre amplasarea unor piese de mobilier si a unor decoratiuni intr-un spatiu, ci despre starea pe care o aduce fiecarui membru din familie.
Inchideri de magazine din cauza crizei de generate de Covid-19. Albrecht Hornbach considera „amar“ faptul ca succesul anului financiar incheiat se estompeaza din cauza vestilor, care se modifica de la ora la ora, legate de criza generata de Covid-19.
Magazinele de materiale de constructii si gradinarit Hornbach raman deschise in Romania, dar adopta masuri speciale cu privire la igiena si fac tot posibilul pentru a evita aglomeratia, in contextul pandemiei de Coronavirus.
Aplicatia ofera o selectie variata de articole ce pot fi comandate online, dar si rezervate pentru ridicare din magazin. Totodata, aplicatia poate oferi diverse instructiuni, sfaturi sau videoclipuri despre proiecte, cu rol de suport si inspiratie pentru proiectele clientilor.
Luna ianuarie 2019 incepe cu recomandarile consultantilor HORNBACH - unul dintre principalii retaileri locali de materiale de constructii si gradinarit - despre amenajarea interioara a unei incaperi, respectiv montarea parchetului, gresiei, faiantei, materialelor de izolare pentru pereti si a obiectelor sanitare. Totodata, HORNBACH aduce in atentia clientilor sai deliciile culinare pentru caini de la Mr. Beef, un producator de hrana german, la un raport calitate/pret excelent.
Cu ocazia Centenarului Marii Uniri din 1918, HORNBACH organizeaza, in fiecare magazin, actiuni dedicate acestui eveniment. In cadrul acestor manifestari, reprezentanti ai Asociatiei „6 Dorobanti“, echipati in uniforme si costume, vor amenaja un bivuac istorico-militar, care sa recreeze epoca Razboiului cel Mare. 

Alte stiri din “BUSINESS”

AluKönigStahl, lider pe piata sistemelor din aluminiu si otel a indeplinit, cu succes, toate obiectivele pe care si le-a propus pentru anul 2020, inclusiv o cifra de afaceri peste 20,4 milioane de euro.
Daca sunteti arhitect, reprezentati o firma de tamplarie, sau pur si simplu va ganditi la o casa noua, trebuie sa intrati pe i.NNOVATIONNOW, platforma online pe care puteti face cunostinta cu toate noutatile produselor Schüco, Jansen si Warema, prezentate intr-o expozitie digitala, accesibila oricand, pe tot parcursul anului 2021
In primul semestru al anului 2020, Grupul Leier, unul dintre cei mai mari producatori de materiale de constructii din centrul si estul Europei, a inregistrat pe plan local cresteri in vanzarile de caramizi, tigle ceramice si prefabricate din beton si preconizeaza cel mult o evolutie stagnanta pana la finalul anului
Hünnebeck Romania, unul dintre principalii furnizori locali de sisteme de cofraje, esafodaj si schele, mizeaza si in acest an pe mentinerea cresterii inregistrate in ultimii ani, estimand ca va incheia 2020 cu un business de cca. 20 de milioane de euro.