Preturile terenurilor din Bucuresti au scazut cu 15-20%

Data: 2009-03-04

Preturile terenurilor din Bucuresti au scazut cu 15-20%

Anul trecut, pe piata terenurilor s-a produs o schimbare majora. Dintr-o piata a vanzatorului a devenit una a cumparatorului. Aceasta tendinta noua s-a manifestat mai vizibil incepand cu a doua jumatate a anului, cand, in ciuda evolutiei descendente a preturilor, numarul tranzactiilor cu terenuri a scazut foarte mult, cele importante fiind aproape inexistente. Declinul pietelor financiare, coroborat cu diminuarea activitatii de pe celelalte segmente ale pietei imobiliare si cu efectele psihologice negative ale contextului actual, au contribuit la scaderea dinamicii sectorului terenurilor.

Din punct de vedere al ofertei, aceasta piata a fost mai diversificata, cu mai multe tipuri de proprietati de vanzare, in comparatie cu ultimii doi ani. in principal, sursa ofertei a fost reprezentata de doua categorii de vanzatori: investitorii oportunisti care au fost constransi sa vanda de conditiile economice actuale si proprietarii speriati de o scadere si mai mare a preturilor, spun specialistii Atisreal.
Caracteristicile cererii potentiale au ramas relativ neschimbate fata de 2007, dezvoltatorii fiind interesati tot de proprietati cu risc scazut (de exemplu: terenurile din zonele centrale si cu anumiti indicatori urbanistici aprobati). Totusi, dezvoltatorii nu sunt dispusi sa incheie tranzactii si prefera sa amane achizitia, sperand intr-o scadere mai mare a preturilor si intr-o revitalizare a pietei.

Proprietarii si cumparatorii asteapta in continuare
Reprezentantii Atisreal considera ca „La sfarsitul lui 2008 a aparut un nou profil al investitorilor oportunisti, care incearca sa profite de o piata lipsita de lichiditati. Investitorii speculativi care isi obtineau finantarea prin credite au lasat locul celor care dispun de fonduri proprii si care se afla in cautarea de oportunitati create de contextul economic actual, cum ar fi terenurile ai caror proprietari sunt constransi sa vanda sau cele cu indicatori urbanistici aprobati si amplasate in zone atractive si cu un potential mare al dezvoltarii.”

In ciuda unei usoare cresteri a preturilor de vanzare inregistrata in primele luni din 2008 (o medie de 10-15%), in semestrul al doilea tendinta s-a modificat, pretul solicitat scazand cu 15-20%, in special in ultimul trimestru. Scaderea nu s-a manifestat omogen in toate zonele Bucurestiului, preturile solicitate fluctuand semnificativ in functie de amplasare si potential. in zonele unde a fost inregistrata o crestere exponentiala a pretului in ultimii ani, scaderea a fost mai mare de 15-20%.

Deteriorarea conditiilor de pe piata imobiliara si diminuarea cererii din partea dezvoltatorilor au determinat scaderea continua a preturilor, posibilitatile de finantare pe termen scurt fiind foarte limitate. Proprietarii si cumparatorii au in continuare o atitudine de expectativa, ceea ce limiteaza numarul tranzactiilor, asteptarile lor in privinta nivelului preturilor fiind inca ireconciliabile, conchid specialistii de la Atisreal.

Singurul portal complet despre piata imobiliara si domeniile conexe

Detalii: www.profitimobiliar.ro

Vizionari 550

Alte stiri din “ACTUALITATE”

Xella Romania, producator de sisteme eficiente energetic pentru constructii, a lansat platforma digitala “Planeta YTONG”, un spatiu virtual unde comunitatea de profesionisti se intalneste cu consumatorul, se informeaza corect si colaboreaza eficient, pentru a dezvolta impreuna constructii durabile, sanatoase si performante energetic.
Master Engineering produce in sediul sau din Bucuresti sub brandul Solutii Pompare Fluide, grupuri de pompare a apei. Pe langa solutiile oferite cu produse pentru aplicatii industriale, irigatii, apa uzata, stingere incendiu sau pentru cele rezidentiale, Master Engineering ofera consultanta tehnica necesara identificarii celor mai bune solutii pentru proiectele sau aplicatiile clientului
Xella Romania, producator de sisteme eficiente energetic pentru constructii, a creat un fond de solidaritate dedicat sustinerii comunitatilor locale in lupta impotriva COVID-19, in care a fost directionata in prima etapa suma de 150.000 lei pentru actiuni de sprijin imediat
Inchideri de magazine din cauza crizei de generate de Covid-19. Albrecht Hornbach considera „amar“ faptul ca succesul anului financiar incheiat se estompeaza din cauza vestilor, care se modifica de la ora la ora, legate de criza generata de Covid-19.