Grupul VELUX, unul dintre principalii producatori de ferestre de mansarda, ce comercializeaza produse si solutii pentru case inteligente, anunta ca 90% (Clientii vor regasi zero plastic in ambalajele urmatoarelor tipuri de ferestre de mansarda: GGL, GGU, GPL, GPU - pentru modelul GPU, doar varianta manuala face parte din prima faza a proiectului, GZL, GLL, GLU, atat pentru variantele cu actionare electrica cat si cele manuale) din ambalajul ferestrelor de mansarda pentru acoperisurile inclinate, unul dintre cele mai populare produse ale brand-ului, nu va mai contine plastic, acesta fiind inlocuit cu un material unic pe baza de hartie. Demersul companiei va contribui la economisirea a pana la 900 de tone de plastic pe an si va avea drept rezultat o colectare mai simpla a deseurilor din ambalaje pentru clienti.
La nivel global, 300 de milioane de tone de deseuri de plastic sunt generate in fiecare an, iar cercetatorii estimeaza ca 60% din plasticul produs incepand cu anul 1950 a ajuns la gropi de gunoi sau in natura. Totodata, s-a dovedit ca materialele din plastic destinate unei singure utilizari au un impact negativ asupra mediului si biodiversitatii daca ajung in locuri neconforme. Astfel, reprezentantii VELUX transmit ca in locul plasticului, ambalajul pentru ferestre va contine carton cu certificare FSC - Forest Stewardship Council (ONG international care certifica provenienta sustenabila a produselor, din paduri gestionate responsabil).
Odata cu indepartarea componentelor de plastic din polistiren expandat (EPS), clientii VELUX vor economisi timp pentru separarea si sortarea deseurilor de ambalaje, astfel ca procesul de reciclare devine mai eficient si mai ieftin.
De asemenea, aceasta transformare contribuie la reducerea cu 13% a amprentei de carbon generate de ambalajele ferestrelor de mansarda ale grupului VELUX si este esentiala pentru indeplinirea obiectivului general din strategia de sustenabilitate a companiei, acela de a produce ambalaje dintr-un material unic, cu zero plastic si 100% reciclabil, pana in 2030.
Mai mult, initiativa marcheaza primul pas dintr-o ampla transformare durabila a modelului de business al grupului VELUX si a produselor si solutiilor pe care le aduce pe piata.
“La VELUX, ne angajam sa facem tot ce depinde de noi pentru a contribui la un viitor mai sustenabil, punand planeta si natura in centrul deciziilor pe care le luam privind produsele pe care le comercializam. Ambalajul reprezinta o componenta importanta a produselor noastre, de aceea consideram ca trebuie sa fie cat mai ecologic posibil. Suntem mandri sa reducem semnificativ cantitatea de plastic utilizata pentru ambalarea si protejarea ferestrelor noastre de mansarda. Este un pas important pentru atingerea obiectivului de sustenabilitate, proces pe care noi il numim <<Inverzirea ambalajului>>”, a declarat Tina Mayn, Vicepresedinte Senior al Grupului VELUX.
Lansata in 2020, strategia de sustenabilitate a grupului VELUX este un plan de transformare pe o durata de 10 ani, in care VELUX dezvolta proiecte-pilot legate de clima si natura, inovand prin produse durabile si asigurand un business responsabil.
Pentru mai multe informatii despre Strategia de Sustenabilitate VELUX 2030, va rugam sa vizitati: www.velux.com/what-we-do/sustainability/sustainability-strategy.
Despre Grupul VELUX
In ultimii 80 de ani, Grupul VELUX a creat conditii mai bune de locuit pentru oameni din intreaga lume, profitand la maximum beneficiile oferite de lumina naturala si de aerul proaspat de la nivelul acoperisului. Gama de produse include ferestre de mansarda si ferestre pentru acoperis terasa, rulouri interioare, produse pentru protectie solara, precum si solutii de montaj si sisteme pentru case inteligente. Acestea asigura un climat interior sanatos si durabil, atat pentru munca si invatare, cat si pentru joaca sau relaxare. VELUX lucreaza la nivel global – cu operatiuni de vanzari si productie in peste 40 de tari si avand circa 11.500 de angajati in intreaga lume. Grupul VELUX este detinut de VKR Holding A/S, o societate cu raspundere limitata detinuta in totalitate de fundatii non-profit caritabile (FUNDAtIILE VELUX) si de familie. In 2020, VKR Holding a avut venituri totale de 22,6 miliarde DKK, iar FUNDATIA VELUX a donat 142 de milioane de euro sub forma de granturi caritabile.
Pentru mai multe informatii, vizitati www.velux.com
Tags: velux, ferestre de mansarda, plastic, ambalaje ferestre, acoperisuri inclinate